يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۹۳۴
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از دو برابر شدن مرگ‌ومیر به علت حوادث ترافیکی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خلیج فارس، عادل مقدس در نشست شورای مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: كليه مراكز خدمات جامع سلامت تحت پوشش برنامه ثبت مرگ هستند و اطلاع‌رسانی مرگ‌ومیر از كليه مراكز به شبكه بهداشت و درمان شهرستان دير صورت مي‌گيرد به‌طوری‌که سالانه بیش از 200 مورد مرگ گزارش‌شده به ثبت مي‌رسد.

وی افزود: بر اساس آخرين اطلاعات تا پايان سال 95 ميزان خام مرگ در شهرستان 4 و سه‌دهم در 1000 نفر بوده است كه نسبت به سال گذشته 0/4 درصد افزایش داشته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به مشکلات برنامه ثبت مرگ‌ومیر گفت: ازجمله مشكلات اين برنامه در سطح شهرستان وجود گورستان‌هاي غیررسمی فاقد سيستم نظارت بر دفن و همچنین جواز دفن‌های صادرشده تحت عنوان (علت مرگ در حال بررسی) است که این موارد منجر به افزایش کد پوچ ‌شده است که خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان و همکاری مراقبین سلامت و بهورزان تاکنون روند کد پوچ در شهرستان با کاهش روبه‌رو بوده است.

مقدس در خصوص علل مرگ‌ومیر در شهرستان دیّر گفت: ازنقطه‌نظر نتايج ثبت علل مرگ بر اساس آخرين اطلاعات به‌دست‌آمده در انتهای سال 95، شايع‌ترين علت مرگ در شهرستان دیّر، بيماری‌های قلبی و عروقی با 38 در صد در رتبه اول از جدول علل مرگ قرار دارد که نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: حوادث غیرعمدی با 16/9 درصد، سرطان‌ها و تومورها با 14 و  نه دهم  درصد و بيماری‌های دستگاه تنفسی با 5/3 درصد در رتبه‌های بعدی علل شايع مرگ در شهرستان دیّر قرار می‌گيرند.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر عنوان کرد: 81 درصد موارد مرگ در شهرستان مربوط به منطقه شهري و 19 درصد در جمعیت روستايي اتفاق افتاده است که بر اساس گروه جنسی، 59 درصد را مردان و 41 درصد را زنان شامل مي‌شود.

وی یادآور شد: منابع جمع‌آوری اطلاعات در اين برنامه مراكز خدمات جامع سلامت، بيمارستان‌ها، پزشكي قانوني و اداره ثبت‌احوال شهرستان مي‌باشد.

شهرستان دير با جمعيت بالغ‌بر 56 هزار نفر داراي 5 مركز خدمات جامع سلامت می‌باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر